Verslo tekstai

Užsakymo forma

Blog'as

Atsiliepimas

Interneto svetainių turinys: į ką atkreipti dėmesį

August 29, 2012

Įrašo autorius: Renatas

Norint būti pastebėtam internete, pirmiausia, būtina susikurti tinklalapį. Interneto svetainės startui reikia geros idėjos ar koncepcijos, dizaino, programavimo darbų bei tekstų. Įmonės namus internete kuria pavieniai asmenys (freelanceriai), svetainių kūrimu užsiimančios įmonės bei reklamos agentūros. Tuo tarpu tekstų kūrimas dažnai yra paliekamas pačiam tinklalapio užsakovui. Jeigu jau taip nutiko, jog jūs pats turite parengti tekstus, paruošėme keletą esminių rekomendacijų.

Tekstas, kuris parduoda

Interneto turinio paskirtis priklauso nuo to, kokių tikslų norima juo pasiekti: pranešti, formuoti nuomonę, sukelti reakciją, atsakyti, kurti įvaizdį ar parduoti. Komercinėje veikloje bene dažniausiai pasitelkiami tikslai – įvaizdžio kūrimas ar pardavimų skatinimas.

Jeigu norite padidinti pardavimus internete, tuomet interneto svetainės arba elektroninės parduotuvės turiniui keliami tokie reikalavimai: patogus išdėstymas, malonus akiai šriftas, nemonotoniška, bet ir ne per daug įvairi tekstų struktūra, tinkamas grafinio ir vizualinio turinio santykis, išsamūs ir aiškūs prekių ar paslaugų aprašymai. Jūs esate savo puslapio šeimininkas, tad turite sukurti tokią navigaciją, kuri interneto svetainės svečius sudomintų, jie kuo daugiau praleistų laiko, skaitydami jūsų pateiktą turinį ir savo viešnagę užbaigtų sėkmingu pirkiniu.

Tik laikantis šių patarimų, interneto svetainės tekstai parduos jūsų prekes ar paslaugas.

Ar mano svetainės tekstai „draugauja“ su SEO (interneto paieškos optimizacija)?

Populiarėjant elektroninei komercijai ir didėjant jos įtakai verslui, vis daugiau įmonių atsigręžia į priemones, kurios pritrauktų papildomus lankytojų srautus, o tai savo ruožtu realiai pakeltų pardavimus. Kaip be profesionalų pagalbos optimizuoti interneto svetainės tekstus?

Visų pirma, svarbu nustatyti, kokius raktinius žodžius naudoja jūsų konkurentai ir kokių raktinių žodžių ieškoma internete. Jeigu yra tokių raktažodžių, kurie yra gausiai ieškomi, tačiau konkurentų interneto svetainėse jų nėra, tuomet naudokite tuos raktažodžius savo interneto svetainėje. Taip būsite tikri, jog tam tikra dalis interneto paieška besinaudojančių žmonių ras jus, jūsų prekes ar paslaugas.

Antra, svarbiausi raktiniai žodžiai turi būti naudojami antraštėms, o šios dar ir pajuodinamos (bold).

Koks rezultatas? Jūsų interneto svetainė palaipsniui gaus aukštesnį reitingą interneto paieškos svetainių reitingavimo sistemoje. Turėsite daugiau lankytojų, smalsuolių, o gal ir pirkėjų. Garsią frazę galima modifikuoti ir panaudoti štai taip: jeigu jūsų nėra pirmuose paieškos sistemų rezultatuose – jūsų internete nėra iš viso.

Interneto svetainės tekstų struktūra

Viešai pripažintų ir naudojamų kanonų yra ne vienas, tačiau ne visada reikia jais vadovautis, kuriant tekstus internetui. Šabloniška, bet jokiu būdu ne prasta, interneto svetainės turinio struktūra susideda iš:

• Apie mus/Apie įmonę;
• Paslaugos/prekės;
• Atlikti darbai;
• Klientai;
• Kontaktai/rekvizitai.

Norint pademonstruoti netradicinį požiūrį ar išmonę, kuriama unikali interneto svetainės tekstų architektūra. Kuri iš jų yra geresnė? Vieno teisingo atsakymo nėra, tačiau svarbiausia, kad tekstai būtų lengvai skaitomi, įsimintini ir atliktų savo funkciją.

Formalus ar draugiškas tekstas?

Interneto svetainės tekstas turi turėti aiškią ir visuose puslapiuose naudojamą stilistiką bei kalbėjimo toną. Vieni pirmenybę teikia formaliam informacijos perteikimui, o kiti renkasi draugišką arba formaliai draugišką bendravimą.

Formaliai draugiškas bendravimas išsiskiria funkcionalumo ir draugiškos kalbėjimo manieros suderinamumu. Paprastai naudojamas daugiskaitos trečias asmuo (Mes, džiaugiamės, vertiname, kuriame), o tai padeda užmegzti kontaktą su potencialiu klientu. Juk visada maloniau bendrauti, kai jums šypsosi?

Kalbėjimo tono pasirinkimas priklauso nuo įmonės komunikacijos strategijos. Jeigu aktyviai naudojate socialinius tinklus ir nuolat bendraujate su klientais internete, tuomet nerizikuokite naudoti formalios kalbos.

Interneto svetainės tekstai yra tokie pat svarbūs kaip ir puslapio dizaino sprendimai, todėl tik harmoninga ir tuo pačiu praktiška bei nesudėtinga jūsų svetainės aplinka paliks tinkamą įspūdį bei pateisins lankytojo lūkesčius.