Verslo tekstai

Užsakymo forma

Blog'as

Atsiliepimas

Verslas ir sąžiningumas: utopija ar kelias į sėkmę?

July 3, 2014

Įrašo autorius: Renatas

Skleidžiant žinią apie savo verslą, visada tenka susidurti su dilema: sakyti potencialiems klientams tiesą ar pagražinti esamą situaciją ir, besidomintiems jūsų veikla, sukelti kuo geresnį įspūdį, užuot supažindinus su realia situacija? Pasirinkę antrąjį variantą, tikrai gali laimėti daugiau susidomėjimo. Deja, neilgam. Todėl mes rekomenduojame apsiginkluoti tiesa ir sąžiningais būdais, siekiant užkariauti klientų simpatijas.

Užmirškite pasakas, sudominkite tiesa

Reklamos tėvu vadinamas Deivid Ogilvy sako, kad bendraujant su klientu, reikia įsivaizduoti, jog ,,klientas yra tavo žmona“. Ką tai reiškia? Visų pirma, klientas nėra kvailys. Jis puikiai orientuojasi situacijoje. Taip pat, jis, kaip ir Jūs, jaučia, kada su juo kalbama sąžiningai ir kada pateikiama netiksli, pagražinta, klaidinga informacija. Bet kuris klientas, pasijutęs apgaudinėjamas, bėgs nuo Jūsų neatsigręždamas, o turėdamas progą, dar ir visiems pažįstamiems rekomenduos reikiamų paslaugų ieškoti kitur. Jei jūs kuriate ilgalaikį verslą ir orientuojatės į stabilaus įvaizdžio formavimą, nedarykite tokių klaidų, kurias ištaisyti labai sudėtinga, o kartais ir neįmanoma. Atminkite, kad visi suvokia, jog pasakomis reikia gėrėtis, o tikėti geriau tiesa.

Kiekviena mintis formuoja įvaizdį

Aiškiai ir konkrečiai kalbėti apie save bei savo veiklą turite ne tik dėl kliento, bet ir vedami savanaudiškų tikslų: kiekviena Jūsų pasakyta mintis prisideda prie įmonės įvaizdžio kūrimo. Todėl visi žodžiai turi būti nuodugniai apgalvoti, informacija nuosekliai atrenkama. Būtina įsitikinti, kad tai, ką pasakysite, Jums padės, o ne pakenks. Jei norite dar labiau sustiprinti įspūdį, pristatydami svarbius dalykus, drąsiai prisiimkite viską išmanančio ir klientą suprantančio profesionalo poziciją. Kalbėkite tvirtai ir užtikrintai. Tik pats tikėdamas savimi, galite klientui įrodyti, jog esate geriausias.

Ne tik teisinga, bet ir naudinga

Nepakanka kalbėti tiesą. Pateikiama informacija turi būti naudinga skaitytojui. Pavyzdžiui, paaiškinkite jam, kuo naudingos Jūsų paslaugos, kodėl jos išskirtinės, kokią naudą teikia Jūsų siūloma produkcija, kuo ypatinga jos sudėtis ar gaminimo technologija, suteikite informacijos apie su Jūsų veikla susijusias naujoves, pokyčius Lietuvoje ir pasaulyje, išsklaidykite skaitančiojo abejones, pagrįsdami savo kalbą vaizdingais pavyzdžiais, pateikite reikalingų praktinių patarimų. Svetainės lankytojas, perskaitęs pateiktą informaciją, turi jaustis gavęs naudos – kažko išmokti, sužinoti, susipažinti, suprasti. Kitaip nėra tikslo nei jums rašyti, nei jam skaityti.

Didelis menas mokėti objektyviai vertinti savo kalbėjimą ir rašymą, matyti daromas klaidas, jas pripažinti, taisyti ir stengtis daugiau nebekartoti. Dirbant su klientais, būtina į tai atkreipti dėmesį, o dar geriau – pasiryžti visada laikytis šio principo. Atrodo sudėtinga? Nė kiek. Jei tik supranti, jog teisinga, apgalvota ir prasminga mintis padeda sukurti puikų įvaizdį, o sąžiningas tiesos sakymas nutiesia taip trokštamą kelią į ilgalaikę sėkmę.